فایروال

فایروال وب

تجهیزات F5

ارتباط امن و دورکاری

سندباکس

تجهیزات امنیتی DDOS

مدیریت وقایع و امنیت اطلاعات

مدیریت سطح دسترسی (PAM)

تفاوت Red hat Ansible  با RedHat Satellite

شرکت رایان نیک تجهیز

  هر دو این ابزارها برای مدیریت بهینه سرورهای لینوکس مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

ردهت ابزارهای متفاوتی برای مدیریت سرورهای لینوکسی و سیستم­‌عامل­‌های لینوکسی معرفی کرده­ است تا از طریق آن در کم­ترین زمان ممکن بتوان کلیه فرایندهای مدنظر را در سرورها پیاده کرد.

با توجه به اینکه هر دو این ابزارها برای مدیریت سرورهای لینوکسی و سیستم­‌عامل­‌های ردهت مورد استفاده قرار می­‌گیرند سوالی که بیشتر برای کاربران ایجاد می­‌شود تفاوت دقیق این دو است؟

اولین نکته در مورد ابزار Red Hat Satellite این است که فقط برای سرورهای لینوکس ردهت مورد استفاده قرار می­‌گیرد  اما، Red hat Ansible کاربرد متنوعی دارد و می‌توان از آن برای انواع لینوکس­‌ها نیز استفاده کرد. می‌توان گفت Red hat Ansible محدود به لینوکس ردهت نیست.

 

 

دومین نکته در مورد Red Hat Satellite این است که این ابزار بیشتر برای Package Management  یا آپدیت مرکزی و خودکار سرورها مورد استفاده قرار می‌­گیرد ولی Red hat Ansible  قابلیت­‌های بیشتری دارد. یعنی Red hat Ansible، علاوه بر آپدیت کردن مرکزی، امکانات گسترده‌تری را در اختیار سازمان­‌ها قرار می­‌دهد. در واقع، ردهت انسیبل پلتفرم خودکارسازی کلیه فرایندها در سرورهای لینوکسی است و فقط روی آپدیت مرکزی سرورهای لینوکسی تمرکز نمی‌کند.

 

 

نکته‌­ای که بهتر است مورد توجه قرار بگیرد این است که امکان آپدیت کردن جزو قابلیت­‌های Ansible  نیز می‌باشد، اما بهتر است در این مورد ازRedHat Satellite  استفاده گردد. چرا که نسخه­‌ها و اصالت پکیج­‌ها یعنی  آپدیت­‌های دریافتی برای سیستم‌عامل و اجزای آن، توسط RedHat Satellite  به دقت بررسی می­‌گردد و حتی به کمک آن می­‌توان قبل از نصب پکیج آن را تست نمود.

به صورت کلی انسیبل قابلیت­‌های گسترده­‌تری را در اختیار سازمان­‌ها قرار می­‌دهد و کارایی Red hat Ansible متفاوت است و وظایف بیشتری را می‌توان با آن مدیریت نمود. زیرا Red hat Ansible  در واقع یک سامانه اتوماسیون است و با آن می­‌توان علاوه بر آپدیت، برای نصب نرم­‌افزار روی سرورها، تغییر کانفیگ نرم­‌افزارها، تغییر آی پی و … را انجام داد.

 

 

تفاوت Ansible با Red hat Ansible:

نکته­‌ای که باید به آن توجه داشت این است که Red hat Ansible با Ansible کارایی مشابهی دارند. اما Ansible یک نرم‌افزار open source است. همچنین پشتیبانی نمی‌شود و دسترسی­‌های محدود­تری دارد. در مقابل آن، Red hat Ansible به دلیل این که از پشتیبانی شرکت ردهت برخوردار است امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می­‌دهد. برای مثال برای اجرای برخی از کارها در Ansible باید فایل کانفیگ را به صورت دستی ایجاد نماییم. در صورتی که در Red hat Ansible  تعدادی اسکریپت آماده و از پیش تست شده وجود دارد که ریسک کار را تا حد زیادی پایین می­‌آورد.

به صورت کلی می‌توان گفت اگر صرفا نیاز است تا سرورهای لینوکس ردهت را بروزرسانی نمایید و کارهای ساده و ابتدایی را انجام دهید، می‌توانید از Red Hat Satellite استفاده کنید. اما در صورتی که قصد دارین کلیه فرآیندهای مدیریتی و اجرایی که در سرورهای لینوکسی مورد نیاز است را اتوماسیون کنید و در نوع لینوکس­‌ها هم تنوع وجود دارد، Red hat Ansible  گزینه بهتری است.