فایروال

فایروال وب

تجهیزات F5

ارتباط امن و دورکاری

سندباکس

تجهیزات امنیتی DDOS

مدیریت وقایع و امنیت اطلاعات

مدیریت سطح دسترسی (PAM)

Remote Desktop

سیستم دورکاری روکا

شرکت رایان نیک تجهیز

امروزه اکثر متخصصین در دنیای شبکه بر این تلاش هستند تا امور مربوط به سازمان ها را از راه دور مدیریت کنند.

سیستم دورکاری روکا چیست؟

 

 

 

 

امروزه اکثر متخصصین در دنیای شبکه بر این تلاش هستند تا امور مربوط به سازمان ها را از راه دور مدیریت کنند. اتصال از راه دور در سازمان ها باعث می شود کارایی و سطح عملکرد افراد بالا رفته و مشکلات به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان برطرف شوند.

 

 

 

 

به طور کلی دوركاری رویكردی است كه در آن كاركنان می‌توانند به كمك فناوری‌های مختلف در خارج از محل سازمان خود با سازمانشان ارتباط داشته باشند، به تبادل اطلاعات بپردازند، به امور کاری خود برسند و در نهایت نتایج كار را به كارفرما یا مشتریان منتقل كنند.

دسترسی از راه دور در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. انجام امور مختلف بر روی کامپیوترهای یک سازمان، رفع ایراد بر روی کامپیوتر مقصد که به آن قابلیت Remote Desktop تحتِ وبِ فعال گفته می شود که همگی از جمله کاربردهای سرویس های دورکاری است. سیستم دورکاری شرکت رایان نیک تجهیز تحت عنوان روکا را می توان به عنوان یک تکنولوژی بسیار مهم و کارآمد در زمینه ارتباطات و شبکه های کامپیوتری معرفی کرد.

Get Microsoft Remote Desktop - Microsoft Store

دسترسی از طریق محیط وب، یک راه ارتباطی امن و مطمئن می باشد که میتوان هر گونه پیکربندی و تنظیمات، بر روی دستگاه های مربوط به شبکه و امنیت را از راه دور انجام داد. در شرایطی که دورکاری یک راه‌حل موثر برای کمک به کاهش انتشار ویروس کروناست، سیستم‌های نرم‌افزاری و ابزارهای طراحی و اجرای فرایندهای سازمانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در فراهم آوردن امکانات دورکاری دارند. نظارت بر فرایندهای کاری کارکنان سازمان نیز از دغدغه های مدیران به خصوص میران منابع انسانی است که امروزه ازطریق سیستم دورکاری این امر به راحتی از راه دور میسر شده است.
برای مدیریت اطلاعات و مدیریت کاربران می توان با راه اندازی سیستم دورکاری و به صورت کاملا هوشمندانه از هزینه های اشتباه جلوگیری کرد تا مدیریت دقیق تری روی کارمندان خود داشته باشیم. از طرفی می توان یک محیط کاربری آسان و کاملا شفاف برای عملکرد بهتر کارمندان ایجاد کرد.

 

مزایای سیستم دورکاری:


بکارگیری صحیح دورکاری می تواند امتیازات بسیاری برای سازمان ها به ارمغان آورد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش بهره وری نیروی انسانی
2- کاهش هزینه های سازمان
3- افزایش راندمان کاری سازمان ها
4- افزایش امنیت سایبری سازمان ها
5- ارتقا فرهنگ نظارت و مدیریت بر حسن عملکرد پرسنل
6- تحقق آرمان های دولت الکترونیک

Why Remote Support is Vital in a Post-COVID Business World - Skyline  Business Technology, LLC

شرکت رایان نیک تجهیز تلاش می کند تا در این ساختار شرایطی برای سازمان ها فراهم کند که با استفاده از ویژگی منحصر بفرد access remote، امنیت را برای سازمان هایی به ارمغان بیاورد که به دنبال امنیت در سطح بالایی هستند. این امنیت از طریق راه های ارتباطی مانند SSH/Telnet و RDP ایجاد می شود که باعث حفاظت از دستگاه های مهم و حساس سازمان ها از قبیل سوئیچ ها، روترها، فایروال ها و… می شود.

 

امکانات سیستم دورکاری روکا:


سامانه دورکاری روکا با قرار گرفتن در شبکه یک سازمان، امکانات زیر را در اختیار آن ها قرار می‌دهد:
1. پیوستگی و یکپارچگی با زیر ساخت سرور مجازی
2. پیوستگی و یکپارچگی با زیر ساخت میز کار مجازی(Desktop Virtualization)
3. امکان دور کاری برای پرسنل در هر جایی از شبکه ی برون سازمانی
4. ایجاد یک دیواره آتش قدرتمند
5. متناسب سازی میز کار هر کاربر با پهنای باند هر کاربر در سازمان
6. متناسب سازی میز کار هر کاربر با کیفیت شبکه هر کاربر در سازمان
7. نظام جامع کنترل و نظارت بر ارتباطات میز کار و برنامه های سازمانی

 

نحوه کارکرد سیستم دورکاری روکا:


سیستم دورکاری شرکت رایان نیک تجهیز از سرویس Terminal Server مربوط به ماکروسافت پشتیبانی می کند و افراد می توانند از بیرون سازمان توسط این سرویس، امور مربوط به سازمان را پیش ببرند. در این ساختار، اتصال به دستگاه ها از طریق صفحه Terminal در محیط وب انجام می شود با این تفاوت که دسترسی سریع از طریق وب باعث شده است که کارایی و بازدهی کارکنان بسیار افزایش یابد.

نکته ی مهمی که در استفاده از این سیستم حائز اهمیت می باشد، میزان بهرمندی از پهنای باند بسیار کم می باشد، که در مقایسه با پروتکل رایج RDP با کیفیت تصویر بسیار مناسب، کارایی بهتری را ارائه می دهد و حتی در پهنای باندی همچون 200kbps کیفیت بهتری را نسبت به RDP در اختیار ما می گذارد.

 

مهمترین نکات امنیتی که در زمان استفاده از سیستم دورکاری روکا مطرح می شود:


• استفاده از گذرواژه های مناسب با امنیت بالا
• اعتبار سنجی دولایه یا تایید دو مرحله ای
• فایروال های خط مقدم برای جلوگیری از حملات سایبری
• تامین امنیت روتر
• پشتیبان گیری از اطلاعات
• استفاده از ارتباطات رمزگذاری شده

در پایان می توان گفت با توجه به کاربرانی که بصورت local بر روی این سیستم تعریف می شوند، میتوانند به سیستم دسترسی پیدا کنند در واقع اختیاراتی که هر کاربر با توجه به جایگاه شغلیش دارد در حالت کار در منزل نیز عینا منتقل می شود.